نوشته شده توسط : امیر قناعتی

سنسور فشار چیست؟

سنسور فشار ابزارها یا دستگاههایی هستند که میزان فشار فیزیکی وارده بر حسگر را به یک سیگنال خروجی تبدیل می کنند که می تواند برای تعیین مقدار کمی فشار استفاده شود. انواع مختلفی از سنسور فشار موجود است که عملکرد مشابهی دارند اما برای ایجاد ترجمه بین فشار و سیگنال خروجی به فناوری های مختلف زمینه ای متکی هستند.

در این مقاله رایج ترین انواع سنسورهای فشار ، اصول کار و قیمت سنسور فشار شرح داده می شود ، مشخصات عمومی مرتبط با قیمت سنسور فشار مطلق بررسی می شود و نمونه هایی از کاربردها ارائه می شود.

فرستنده فشار الکترونیکی

این فرستنده الکترونیکی برای کمک به اپراتورها برای بهبود کارایی فرایند طراحی شده اند. فرستنده ها با تنظیمات پیکربندی ساده طراحی شده اند. آنها شامل سنسور مقاوم در برابر فشار هستند که به جبران فشارهای استاتیک کمک می کند. فرستنده ها را می توان با پروتکل تهیه کرد.

این به آنها اجازه می دهد تا در مورد خرابی ها یا خاموش شدن های احتمالی به اپراتورها هشدار دهند. ما فرستنده یا قیمت ترانسمیتر فشار الکترونیکی مختلفی را ارائه می دهیم که می توانند فشار دیفرانسیل ، اندازه گیری و فشار مطلق را ارائه دهند.

آنها می توانند به صورت دیجیتالی در هر سیستم کنترلی ادغام شوند. این به آنها اجازه می دهد تا نادرستی مبدل را حذف کرده و اندازه گیری دقیق را تضمین کنند.

تنظیم کننده های کاهش فشار

هدف اصلی تنظیم کننده کاهش فشار قیمت کنترلر فشار خروجی منبع گاز برای مطابقت با فشار مورد نظر کاربر است.

تنظیم کننده های کاهش فشار در اندازه ها و فناوری های مختلفی وجود دارند. هر سوپاپ کنترلی اساساً یک تنظیم کننده کاهش فشار است ، زیرا باز یا بسته شدن یک سوپاپ به طور طبیعی فشارهای خروجی را بیشتر یا پایین تر می کند.

مکانیکی تنظیم کننده های تک مرحله ای و مکانیکی دو مرحله ای ، اشکال متداول تنظیم کننده های کاهش فشار هستند که معمولاً در بطری های گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

شیرهای سوزنی و کنترل کننده های فشار الکترونیکی تک سوپاپ نیز نمونه هایی از تنظیم کننده های کاهش فشار هستند.

برخی از روشهای تنظیم کننده های کاهش فشار شامل اندازه گیری فشار ورودی و خروجی است تا بتوان نقاط تنظیم دستی یا الکترونیکی برای خروجی ها را تعیین کرد. روشهای دیگر به سادگی یک مسیر خروجی کم و بیش محدود ایجاد می کنند.

 

منبع: کلیک کنید



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()